pondělí 18. srpna 2014


Letos mě postihla sirupománie... :-)Nejdříve  sirup ze smrkových výhonků.Později z jitrocele..a opravdu chutná jak ten z lékárny pro děti.Jak dozrála Aronie, tak aby mi jí neozobali všechnu kosáci,manžel se synem natrhali dva koše  já jí naložila a už je v lahvích.Pokusila jsem se i o sirup z máty a meduňky.Ten mátový  to nemá chybu.Mám ráda větrové bonbony a přesně tak chutná.
Museli jsme zprovoznit starou lednici,protože sirupy dělám za studena aby se nekazily.Aronii mám vyzkoušenou že se za celý rok nezkazila..ještě nám zbývá poslední lahvička z loňska.Nemám žádný speciélní recept.Prostě plody či natě s listy a květy ,operu...namačkám do 3litrové lahve,prosypávám cukrem a prokládám citrony.Zatížím obaleným závažím v sáčku a do druhého dne,(aronii za dva dny) mám plnou sklenici šťávy.Vše prolisuji v plátnu..svařím asi litr (podle množství sirupu)vody s cukrem.Nechám trochu vychladnout smíchám  a naleji do sklenic.Místo citronů jde přidat kyselina citronová.
Pak si střídavě dávám denně nějaké to malé štamprdlátko :-)
Aronii používáme jako štávu do vody nebo do čaje.

1 komentář:

Ajka řekl(a)...

Jéje.... no já letos jen smrkový:-)))