středa 14. května 2014

Sice by mělo být jaro a ještě nás čeká,doufám,krásné léto...ale já už se chystám na to..až se zima zeptá ,,co jsi dělala v létě???"
Dělala jsem med ze smrkových výhonků :-)První pokus a téměř dvacet skleniček a je moc dobrý.Sice asi tolik neztuhne ale je prý léčivý,dobrý na chřipky a jiné neduhy.Ale netuším zda do zimy vydrží :-)

A ještě přidám recept..mám to z netu....poměr...
1 litr natrhaných výhonků a litr vody  nechat stát 24 hodin.
Pak se to celé dá vařit-5 minut,poté přecedit přez plátno a na toto množství jsem dala 1.5 kg cukru(já dávala třtinový).A vařit a vařit do zhoustnutí.(údajně 60až 90 minut..Já měla takové poměry spíše od oka takže  ze 4 litrů výhonků mám 19 skleniček(malých okurkových nebo marmeládových)nemám to tak husté jak by asi mělo ale je to výborné.Ještě jsem do toho ,mimo recept dala ,šťávu ze dvou citronů.

1 komentář:

Alena řekl(a)...

Kdysi jsem dělávala ze smrkových větviček sirup. Větvičky se prosypaly cukrem. Vzniklou šťávu jsem dávala při zánětu průdušek. Med mě zaujal, asi zkusím.